FAQ

Tapinstallatie

Wat kost het huren van een PHIL tapinstallatie voor mijn evenement?

Wij maken voor u een vrijblijvende offerte op maat. De geoffreerde prijs is sterk afhankelijk van locatie, duur en aantal personen van het event.

Wij zijn van het principe offerte = factuurprijs. Dus geen onaangename verrassingen achteraf.

Vraag een offerte aan
Levering en plaatsing

In de offerte is de levering en plaatsing inbegrepen.

De tapinstallatie wordt altijd geleverd en geplaatst door iemand van PHIL. Zo is de installatie altijd correct aangesloten en kan de technieker nog een woordje uitleg verschaffen over de werking.

Is er een waarborg op de glazen?

Er is een waarborg van 3,00 euro per beker. Deze worden pas achteraf verrekend. Net als de verbruikte vaten en CO2.

Gebruikelijk gaan er 0 – 10 glazen verloren op een bedrijfs – of privé – evenement.

Kunnen niet gebruikte vaten teruggegeven worden?

PHIL rekent enkel geopende vaten aan. Dit zijn vaten waarbij de verzegeling is afgehaald. Vaten waarbij de verzegeling nog op het vat zit worden dus niet aangerekend.

Vaten worden na ophaling aangerekend.

Er brandt een rood lichtje aan de tapkant en de tapkop werkt niet meer.

Het aangesloten vat is leeg. Vervang het vat.

Hoe doet u dit?

  1. Hef de hendel van de bierkoppeling op en draai de koppeling los.
  2. Haal het lege vat uit de tapinstallatie. Plaats een nieuw vat in de kast. Maak de verzegeling los van het nieuwe vat en sluit deze aan. Vergeet de hendel niet naar beneden te klikken voor de CO2 stroom.
  3. Naast de koeling hangen bierkokers. Kijk welke koker op een verlaagd niveau staat. Deze is de degene van het lege vat. Om opnieuw te kunnen tappen draait u het ventiel bovenaan de koker even open om het niveau te doen stijgen. Wanneer deze boven is draait u het ventiel weer dicht.

U kunt weer tappen!

Hoe vervang ik een vat?
  1. Hef de hendel van de bierkoppeling op en draai de koppeling los.
  2. Haal het lege vat uit de tapinstallatie. Plaats een nieuw vat in de kast. Maak de verzegeling los van het nieuwe vat en sluit deze aan. Vergeet de hendel niet naar beneden te klikken voor de CO2 stroom.
  3. Naast de koeling hangen bierkokers. Kijk welke koker op een verlaagd niveau staat. Deze is de degene van het lege vat. Om opnieuw te kunnen tappen draait u het ventiel bovenaan de koker even open om het niveau te doen stijgen. Wanneer deze boven is draait u het ventiel weer dicht.

U kunt weer tappen!

Er komt veel schuim uit de installatie na het vervangen van een vat.

Dit komt doordat de bierleiding werd leeggetrokken bij het aftappen van het vorige vat. Om weer te kunnen tappen zet u enkele glazen op de tapkop, totdat de glazen weer perfect vullen. Dit kan per tapkop 5 tot 10 -tal glazen duren.

Er is te veel schuim bij het tappen en het vat is niet leeg

Dit komt doordat het te warm wordt in de kast.

Oplossing 1: Zet de deuren van de installatie even open zodanig dat de warmte weg kan.

Oplossing 2: Zet de koeling wat kouder, één stand kan voldoende zijn. (1 = warmst, 7 = koudst)

Er is te weinig schuim bij het tappen

Dit komt doordat de koeling te koud staat.

Oplossing: zet de koeling wat warmer, één stand kan voldoende zijn. (1 = warmst, 7 = koudst)

Drinkwatersystemen

Wat kost een drinkwatersysteem van PHIL?

PHIL heeft een zeer uitgebreid aanbod wanneer het aankomt op waterkoelers op leidingwater. Wij kunnen zowel Phil-up waterfonteinen, gepersonaliseerde waterkoelers als multifunctionele kranen aanbieden.

Prijzen zijn sterk afhankelijk van welk type systeem u wenst aan te kopen of te huren, wenst u al dan niet bruisend water schenken en hoeveel systemen heeft u nodig?

Richtprijzen exclusief btw voor het aankopen en huren van één systeem:

Gepersonaliseerde waterkoeler:
Aankoop: €1.400 tot €2.000 inclusief personalisatie
Huur: €50 tot €65 inclusief personalisatie, jaarlijks onderhoud en filtervervanging

Multifunctionele kranen:
Aankoop: €1.950 tot €2.500 in Chroom, andere kleuren kunnen een meerprijs hebben.
Huur: €64 tot €77,50 in Chroom, andere kleuren kunnen een meerprijs hebben. Inclusief jaarlijks onderhoud en filtervervanging.

Phil-up:
Aankoop: Prijs op aanvraag
Huur: prijs op aanvraag

Vraag een offerte aan
Hoe gaat de service in zijn werk bij PHIL?

PHIL streeft ernaar om de beste service te leveren op de markt. Dit doen we door altijd beschikbaar te zijn bij eventuele vragen en problemen.

Daarnaast biedt PHIL slechts een beperkt aantal mogelijkheden aan qua koelvermogen. Zo kunnen wij snel schakelen bij eventuele defecten van uw toestel. Wij trachten u de dag zelf te depanneren. Daarnaast hebben wij enkele waterkoelers op stock staan. Onze technieker heeft altijd een toestel mee, om u binnen de kortste termijn een tijdelijk vervangsysteem te geven mocht het niet meteen opgelost raken.

Wordt het leidingwater extra gefilterd?

Iedere leidingwaterkoeler van PHIL is uitgerust met een filter van Pentair. De AC2 filters zijn goed voor het filteren van zo’n 5.500 liter.

Ze verwijdert alle onzuiverheden tot 0,2 micron (0,0002mm) en filtert ongewenste smaken en geuren uit het water.

Wat is de duurtijd van een huur- of onderhoudscontract?

PHIL levert u de beste service, daarbij horen zowel bij aankoop als huur onderhoudscontracten bij.

Deze contracten lopen minimaal 60 maanden (5jaar) en worden jaarlijks verlengd. Zo blijft uw toestel altijd in topconditie voor een langere levensduur.

Aankopen of huren van een waterfontein?

Het aankopen van een toestel bij PHIL is een goede keuze. De waterkoeler is meteen in uw bezit. Geen waarborgen en 2 jaar garantie op defecte onderdelen. Een onderhoudscontract wordt afgesloten voor minimum 60 maanden (5 jaar) om de kwaliteit en levensduur van uw waterfontein te optimaliseren.

Het huren van een leidingwatersysteem is enkel mogelijk voor bedrijven. Het voordeel van huren is dat u een all-in prijs heeft per maand samen met een full-omnium garantie voor de volledige minimum huurperiode van 60 maanden (5 jaar). Inclusief onderhoud en filtervervanging. U wordt dus volledig ontzorgd.

Wat is de garantieperiode op een waterkoeler?

Bij aankoop van een toestel geniet u van een garantieperiode van 2 jaar.

Bij het huren van een toestel heeft u een full-omnium garantie voor de volledige duurtijd van het huurcontract.

Is er een waarborg bij het huren?

De waarborg bedraagt 3 maanden huur van uw toestel excl. btw.

Er komt geen water meer uit mijn drinkwatersysteem?
  1. Controleer de toevoer van het water. Dit kan op 2 manieren. Enerzijds rechtsreeks aan de kraan, maak dat deze open staat. Anderzijds aan de filterkop, daaraan ziet u een ventiel, deze moet altijd liggen. Niet naar boven wijzen.
  2. Controleer of alle elektrische aansluitingen nog correct zijn verbonden. Aan de installatie zelf of aan het stopcontact.
  3. Schakel het toestel gedurende enkele 10-tallen seconden uit. En schakel opnieuw in.

Mocht bovenstaande niet werken, neem dan zeker contact op.

Contacteer ons
Mijn waterkoeler blijft druppen na het nemen van bruisend water.

Dit is volkomen normaal. De druk van de CO2 duwt geregeld een druppel naar buiten. Om dit te doen stoppen, kan u een beetje plat water afnemen om de druk er van te halen.

Welke aansluitingen dienen voorzien te zijn voor het plaatsen van een PHIL drinkwatersysteem?

Bij alle drinkwatersystemen hebben wij volgende aansluitingen nodig.

1x 3/4” vrije buitenkraan
1x 230V / 16A (normaal) stopcontact

Bij een multifunctionele kraan (enerzijds gefilterd plat en bruis water en anderzijds normaal warm en koud leidingwater) dienen volgende voorzieningen getroffen te zijn
1x koude combinatie hoekstopkaan 3/8” (leidingwater) – 3/4” (gefilterd water)
1x warme hoekstopkraan 3/8” (leidingwater)
1x 230V / 16A (normaal) stopcontact

Bij een koeling in onderbouw (in kast) dient er natuurlijke ventilatie voorzien te zijn. 200cm2

Deze voorzieningen dienen getroffen te worden voor plaatsing door PHIL

Hoeveel liter bruiswater kan ik tappen?

PHIL heeft enkele mogelijkheden van patronen. Afhankelijk van type patroon kan u hieronder het aantal liter spuitwater terugvinden:

2 kg: +- 350 liter
1,3 kg: +- 200 liter
0,6 kg: +- 90 liter

Voor bedrijven voorzien wij drie 2 kg patronen wat zeker 1.000 liter bruiswater oplevert. Deze worden gewisseld bij het jaarlijks onderhoud.

Mochten er reeds 2 patronen op zijn een hele tijd voor het onderhoud, kunnen jullie ons altijd contacteren voor een eerdere wissel.

Contacteer ons
Er zit geen druk meer op mijn spuitwater en de straal is zwak.

De druk van het spuitwater is zeer laag of er zit geen bruis meer op het water? Test of het plat water wel nog de normale druk heeft. Indien dit het geval is, is uw CO2 fles leeg, staat de fles toegedraaid of staat het ventiel van de drukmeter toe.

CO2 fles leeg: vervang het CO2 patroon.
CO2 patroon is dicht gedraaid: draai het CO2 patroon open.
Drukmeter ventiel staat dicht: dit merkt u doordat het ventiel haaks op de leiding staat. Draai het ventiel in de stroomrichting van de leiding.

Contacteer ons indien bovenstaande niet werkt.

Contacteer ons
Wanneer is het CO2 patroon leeg?
  1. Er zit geen druk meer op het water als u bruis wil afnemen.
  2. Het water bruist niet meer.
  3. De CO2 meter heeft een rode vlakte, deze staat fors in het rood.
Hoe vervang ik een herbruikbare CO2 fles?

Een CO2 patroon mag u perfect zelf vervangen. Wij leveren altijd meerdere CO2 flessen om altijd heerlijk bruiswater ter beschikking te hebben.

  1. Draai de CO2 fles dicht.
  2. Schroef de CO2 meter los met de bijgeleverde sleutel. (hierbij kan wat CO2 ontsnappen)
  3. Zet de lege fles klaar voor vervanging op het eerst volgende onderhoud.
  4. Neem een nieuwe fles en verwijder de zegel.
  5. Schroef de CO2 meter opnieuw vast. Maak dat deze goed vast zit!
  6. Draai de fles open en de CO2 meter komt automatisch weer op 3,5 tot 4 bar

Wacht een 15-tal minuten, u zou weer spuitwater moeten hebben. Werkt dit niet? Dan moet u het systeem ontluchten. Dit doet u als volgt.

  1. Draai de watertoevoer dicht. Dit kan op 2 manieren. Enerzijds rechtsreeks aan de kraan. Anderzijds aan de filterkop, daaraan ziet u een ventiel die plat ligt, draai deze zodanig dat hij naar boven wijst.
  2. Neem een emmer en plaats deze onder de tapkop
  3. Neem bruisend water af tot er enkel CO2 uitkomt, dit kan wat spetteren. Laat een 5-tal seconden CO2 vrijkomen. (dit kan wat geluid maken)
  4. Draai de watertoevoer weer open. Ofwel aan de kraan, ofwel aan de filter.

Wacht een 15-tal minuten, u zou weer perfect spuitwater moeten hebben.

Mocht dit nog altijd niet opgelost zijn kan u ons altijd contacteren en komt er een technieker langs!

Contacteer ons
Hoe vervang ik een wegwerp CO2 patroon?

Een CO2 patroon mag u perfect zelf vervangen. Wij leveren altijd meerdere CO2 flessen om altijd heerlijk bruiswater ter beschikking te hebben.

  1. Schroef de CO2 meter los met de hand. (hierbij kan wat CO2 ontsnappen)
  2. Neem een nieuwe patroon en verwijder de zegel.
  3. Schroef de CO2 meter opnieuw vast. Maak dat deze goed vast zit! (hierbij kan wat CO2 ontsnappen)
  4. De CO2 meter komt automatisch weer op 3,5 tot 4 bar
  5. Breng het lege CO2 patroon naar het recyclagepark.

Wacht een 15-tal minuten, u zou weer spuitwater moeten hebben. Werkt dit niet? Dan moet u het systeem ontluchten. Dit doet u als volgt.

  1. Draai de watertoevoer dicht. Dit kan op 2 manieren. Enerzijds rechtsreeks aan de kraan. Anderzijds aan de filterkop, daaraan ziet u een ventiel die plat ligt, draai deze zodanig dat hij naar boven wijst.
  2. Neem een emmer en plaats deze onder de tapkop
  3. Neem bruisend water af tot er enkel CO2 uitkomt, dit kan wat spetteren. Laat een 5-tal seconden CO2 vrijkomen. (dit kan wat geluid maken)
  4. Draai de watertoevoer weer open. Ofwel aan de kraan, ofwel aan de filter.

Wacht een 15-tal minuten, u zou weer perfect spuitwater moeten hebben.

Mocht dit nog altijd niet opgelost zijn kan u ons altijd contacteren en komt er een technieker langs!

Contacteer ons
x

Neem vrijblijvend contact met ons op via info@phil-up.be, of +32 (0)56 89 41 69.

Vraag een offerte aan!